Valparna 51 dagar

Ja, nu är det nära. Snart flyttar de små liven ut, och jag måste erkänna att det känns lite tungt. Har längtat, planerat och dagdrömt om "E-kullen" i 5 år, och nu flytttar de ut om bara några dagar. Som tur är tror jag att jag har fått tag i riktigt bra valpköpare, och jag har en känsla av att denna kull kommer att gå en ljus framtid till mötes. Det ska bli så roligt att få höra rapporter från deras uppväxt, första älgkontakt och första skjutna älgen, när jag tänker på det är det trots allt värt det.
Men några tårar kommer jag nog att fälla på lördag ;-)

Idag har valparna varit ut i skogen första gången, de fann sig direkt i den miljön och sprang ohejdbart över stenar, kvistar, i traktorspår, vattenpölar och blåbärsris. Det var en härlig känsla att se dem tumla runt helt fritt i sitt rätta element!
Photobucket 

Photobucket 

Photobucket 

Valpköpare, det här får ni med er: Tjock fäll, koppel och halsband, en leksak, några tuggben, liten fleecefilt från Royal Canin, "Välkommen valp"-dvd, 15 kg valpfoder från Royal Canin, måttkopp och broschyr därtill, stamtavla och veterinärintyg såklart, och allt detta passar perfekt i bärkassen från Royal Canin.
Photobucket

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0